אחד התחביבים המרגשים והמהנים ביותר היא גלישת סקי או סנובורד בשלג. מדובר בחווית אקסטרים שעלולה להיות קצת מפחידה או קשה עבור חלק מהאנשים. הרי אסור לשכוח שהכל נעשה בטמפרטורות קרות וקיצוניות שעשויות להגיע גם למינוס 10 מעלות ובמהירויות גבוהות שרק הופכות את החוויה למקפיאה יותר. בכדי להגיע מוכנים, יש להיעזר בציוד מתאים שימנע מאיתנו קיפאון ויהפוך את החוויה למקצועית ובטוחה יותר.

אז נכון שחופשת סקי כולל בתוכה אלמנטים נוספים כמו הזמנת טיסות, הזמנת מלונות והזמנת כרטיסים לאתרי סקי ברחבי העולם, אבל אלו ניתנים לשליטה קלה באמצעות אחד מאתרי התיירות השונים שמציעים סקירות נרחבות על חופשות סקי השונות. ציוד סקי או סנובורד לעומת זאת, הוא כבר סיפור קצת שונה שדורש גם הוא תכנון ראוי וממש לא כדאי להתעלם ממנו.

קניית ציוד סקי הינה הוצאה לא זולה שעשויה להגיע לאלפי שקלים ואם מדובר בציוד סקי למשפחה, הסכום יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. אם מדובר בחופשת סקי חד פעמית אז האופציה הברורה והטובה ביותר עבורכם היא השכרת ציוד בחנות השכרה מתאימה, אבל אם מדובר בתחביב לטווח הארוך, יש כמה דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון.

קניית ציוד סקי – הוצאה יקרה אך ניתן לקצץ

קניית ציוד סקי היא הוצאה לא פשוטה עבור חלק מהאנשים,  לכן הכנו עבורכם כמה טיפים חשובים שיכינו אתכם לחוויית הגלישה ויעזרו לכם לחסוך בהוצאות:

  • דבר ראשון שחשוב לדעת הוא מה לובשים. יש להצטייד בשלוש שכבות של בגדים בכדי למנוע מהקור להפריע לכם.
  • השכבה הראשונה היא צמודה לגוף ונועדה פחות לחמם ויותר להרחיק את הזיעה מהגוף. השכבה כוללת גופייה תרמית ומכנס תרמי. אסור לוותר על שכבה זו, גם בימים קצת יותר חמים.
  • השכבה השנייה נועדה לשמור על חום הגוף ולהרחיק מכם את הלחות. השכבה כוללת בדי פליס דקים, המכונים מיקרופליס, שעושים את העבודה אך אינם מסורבלים מדי.
  • השכבה השלישית אמורה לספק לנו חימום נוסף, לצד הגנה מרוח ומרטיבות חיצונית. השכבה כוללת מעיל סקי ומכנסי סקי. מדובר בשכבה היקרה ביותר אך גם החשובה ביותר בכדי למנוע התקררות.
  • ציוד סקי נוסף שיש להיעזר בו הוא מסיכת סקי (גוגלס), כפפות סקי, גרבי סקי, כובע או קסדה, נעלי סקי וכמובן מגלשי סקי.
  • דבר נוסף שלא פחות חשוב עבור חלק גדול מהאנשים הוא תכנון התקציב והאופציה לויתור על חלק מציוד הגלישה עקב ההוצאה הגדולה.
  • על מה אפשר לוותר – יש אפשרות לוותר על פריטים יקרים כמו: מעיל, ביגוד תרמי, גרבי סקי ומיקרופליס. יתכן שזה יפגע מעט בנוחיות שלכם ויוריד מעט מהחוויה אך זה בהחלט אפשרי, בתנאי שאתם לא נוסעים לאתר גבוה בשיא עונת הקור.
  • על מה אסור לוותר – יש כמה דברים שאסור לקצץ בהם בכדי למנוע בעיות במהלך הגלישה ונזק אישי. לא גולשים ללא מכנסי סקי טובים, כפפות סקי ומשקפי סקי (גוגלס)! זהו הציוד הבסיסי ביותר עליו אסור לוותר בשום אופן. בשלושת הפריטים הללו חובה להצטייד מהרגע הראשון. אין אפשרות להחליף אותם בחרמונית, מכנסי ניילון או כפפות עבות אחרות. כל אלה אינם אטומים למים ועלולים לפגוע בכם.
  • דבר נוסף שחשוב לדעת הוא איפה לקנות את הציוד. מומלץ לא לקנות ציוד באתר הסקי מכיוון שהמחירים בדרך כלל גבוהים וקיצוניים, לכן יש להיערך לזה קודם לכן ולהכין רשימה מסודרת לפחות עם הפריטים החשובים שאסור לוותר עליהם, בכדי לוודא שאתם לא שוכחים שום פריט חובה. בארץ קיימות מספר רשתות גדולות וגם חנויות הקטנות המתמחות בתחום. חלקן נותנות יעוץ מקצועי למדי ואחרות לא. בין אם הינכם מתכננים לקנות ציוד או להשכיר, אסור לוותר על הקסדה. מדובר בפרט הכי חשוב בציוד הגלישה שויתור עליו עלול לגרום נזק בלתי הפיך במקרה של תאונה בגלל המהירויות הגדולות בזמן הגלישה.