חופשת סקי היא חופשה מרגשת מיוחדת וכזו המעלה את האדרנלין. לא מדובר בעוד חופשה רגילה בה נטייל במקומות שונים ונלך ברגל או נסע ברכב, מדובר בחופשה בה נעלה עד לראש פסגת הר מושלג, לבן ומרהיב ביופיו, ואז נגלוש מטה בהנאה רבה והרגשת מעוף וחופשיות השמורה לגלישת סקי בלבד. בין אם זו החופשת סקי הראשונה לבין אם זו החופשה השנייה או השלישית, ההתרגשות תמיד תהייה בשיאה.

יציאה לחופשת סקי ותכנון החופשה, חייבת לכלול הצטיידות  מראש של כל פריטי ציוד סקי השומר על בטיחות ובריאות הגולש. ישנו ציוד סקי שהינו בגדר חובה וגלישה בלעדיו עלולה להסתיים בפציעה אשר תחרב את כל החופשה. להלן סקירה קצרה של ציוד סקי חשוב:

  • קסדות – פציעות ראש הן מסוכנות במיוחד ולכן חבישת קסדה עלולה לעשות את ההבדל בין פציעה חמודה לבין נפילה לא נעימה המתאוששים ממנה בקלות. בחרו קסדה המתאימה לראשכם וזו אשר תגן עליכם בעת הצורך.
  • כפפות – הרבה פעמים, נפילות כתוצאה מגלישה, כרוכות בבלימה בעזרת הידיים. כפפות יהפכו את הבלימה לנעימה יותר ויגרמו לכך שכפות הידיים לא יפצעו. הקפידו לרכוש כפפות המתאימות למידת כף היד שלכם באופן מושלם.
  • משקפות – בעת גלישת סקי, יש להרכיב משקפת. המשקפת תאפשר לכם לראות בנוחות מרבית מבלי לעצום את העיניים בגלל הרוח או משהו שנכנס לעין החשופה.
  • נעלי סקי – זהו למעשה הפריט הראשון אותו מומלץ לרכוש וחייב למדוד על מנת לוודא התאמה מלאה ונוחות מקסימלית. זכרו, השכרת נעלי סקי באתרי הסקי היא השכרה של נעליים פשוטות שלא תמיד יתאימו למידה שלכם או לרמת הגלישה שלכם.
  • ביגוד סקי – גלישת סקי מתבצעת אך ורק בשלג והשלג קר. על מנת להיות לבוש היטב מחד ולא בעזרת שכבות רבות של בגדים, יש להצטייד בביגוד טרמי. מדובר בבד מחמם מאוד ושאינו עבה.
  • מגפי סקי – צעידה בשלג היא צעידה, שיכולה להיות קלה ונעימה בעזרת מגפיים מותאמים וכאלו שימנעו חדירת נוזלים. את המגפיים יש לבחור בהתאם למידה המתאימה שאינה תמיד מידת הנעליים. מומלץ מאוד למדוד את המגף, להבין כי אכן מרגישים בו נוח.

לסיכום, במהלך תכנון חופשת הסקי הבאה שלכם, הקפידו להצטייד נכונה ולהבטיח לעצמכם חופשת סקי מושלמת ובטוחה. זכרו, סקי הוא ספורט מסוכן ולכן יש להיערך לכך בהתאם. חשיבות המיגון היא עליונה ולכן אל תתפשרו בנושא זה. לנו נותר רק לאחר חופשה נעימה, כייפית ובטוחה!