איך לבחור נעליים

 

נעלי סנובורד כבר מזמן אינן סתם "מגפי גשם" או נעליים אטומות לשלג..דרישות הגולש המודרני מנעליו נעשו קיצוניות וגבוהות מאי-פעם..הנעל היא הפריט החשוב ביותר בציוד שלך ואני קובע שאין שום קשר לרמת הגלישה שלך ולדגם הנעל שאתה צריך-זה מאד פשוט-אתה רוצה וצריך את הנעל הנוחה ביותר בשבילך כשתמצא אותה  היא תהיה נכס לשנים רבות.

נעל במידה הנכונה היא נעל שיושבת כמו כפפה והמדד לכך הוא שהאצבעות נוגעות בקצה והעקב לא זז או עולה,אם העקב כן עולה אז או שהנעל גדולה עליך או המבנה של הפנימית לא טוב עבור הקרסול שלך.

נציין כאן שלכל מותג שמכבד את עצמו יש לפחות 6-10 דגמים שונים המתאימים לכל תקציב-פועל יוצא מכך שאת האחיזה,שיכוך הזעזועים והשיפורים הגדולים תמצא בדגמים היקרים יותר.

רוב הדגמים כיום אינם מבחינים בין סגנונות הגלישה אם כי לכל מותג יש איזה דגם נישה לסגנון זה או אחר.
מטבע הדברים ככל שהנעל תעלה יותר היא תרגיש קשיחה ותומכת יותר בחנות ותהליך ההתרככות שלה יהיה ארוך יותר.

מהן התמורות והשיפורים העומדים לרשות גולשי החורף הקרוב-ומה הופך נעל לטובה יותר-
 

קשירה-–אומנם עדיין ישנם דגמי נעלים עם שריכת שרוכים קלאסית אך יותר ויותר דגמי נעליים מגיעים אך ורק עם יכולת קשירה מהירה בכמה וורסיות-

,BOA שיטת הקשירה השולטת בשוק !
קשירת BOA-מגיע עם הנעליים של -,FLOW,NIKE, RIDE,K2,ROME וכן רוב החברות בעולם .
גלגלת מתוחכמת מנחה כבל פלדה או טיטניום לנעילה מדויקת וחזקה -פנים או חוץ,אחיזה מאד חזקה של הקרסול -קשירה מהירה ביותר עם מנגנון "רי-קויל" המחזיר את הכבל למקומו לקשירה חוזרת מידית .
אחרי יותר מ12 שנות ניסיון מערכת הBOA נחשבת אמינה להפליא ומגובה באחריות יצרן לכל החיים,.

ישנן שיטות קשירה "מהירה" נוספות העוסקות במתיחת כבלים או שרוכים אך במקרים מסויימים שיטות אלה מקשות על קשירה חזקה של הנעל, ישנן כמה וורסיות לנושא ומומלץ לבחון בחנות את ההבדל בינהן,וכאמור השימוש בסוג זה של קשירה הולך ומתמעט .

שרוכים רגילים-כאמור הולך ונעלם אך יש שאוהבים-ניתן להשגה לרוב בדגמים הזולים יותר.

גפה חיצונית-שימוש נרחב בחומרים קלים ו"תת-שילד" לגפה {כמו מבנה הPHY-TOP   של RIDE , ו-ENDO של   K2}מביא לחיסכון של עד 30% ממשקל הנעל,ובכלל נעליים כיום שוקלות  פחות מנעליים של לפני 3 שנים.

מבנה נעל "קצר" יותר ככל האפשר, קריטי לבעלי מידה 44 וצפונה.

פנימית-שימוש בלעדי בפנימיות קצף INTUITION או דומות המשתנות ע"פ צורת כף הרגל שלך בחום וגם חוסכות משקל.

סוליה- גם כאן ניכר מאמץ אדיר לחיסכון במשקל,הגברת יכולת בלימת הזעזועים ושיפור האחיזה בטיפוס.-
K2 HARSHMEL 
  ROME ANTI-GRAVITI SOLE
VIBRAM בנעלי RIDE,NITRO K2 ,FLOW

נעל היא עניין אינדבדואלי ,לכל אחד "כף הרגל שלן" ולכן המושג "לחבר שלי נעל מעולה של" לאו דווקא אומר שזו הנעל בשבילך.
מומלץ למדוד ולנסות כמה שיותר דגמי נעליים ומהדגמים החדשים ביותר ללא שיקולי תקציב {אם אפשר}או בתקציב מוגדר מראש בחנות שיש בה מבחר גדול של דגמים ומותגים כדי לבחור נכון את הנעל שהכי מתאימה לך.
לחורף 2017 אוף פיסט מציעה יותר מ25 דגמי נעלים חדישים משיבעה מותגי סנובורד מהטובים בעולם ככה שבטוח תמצא את נעל החלומות שלך.