בהיעדר אתרי סקי בישראל, אנחנו יכולים לראות עלייה ניכרת במהלך השנים במספר הישראלים אשר יוצאים לחופשות סקי במקומות שונים בעולם, עם דגש נרחב על אירופה.

 

אפילו שאין מדובר בספורט נפוץ בישראל ואין היכן להתאמן ולעשות אותו על בסיס קבוע, הרי שלא מעט צעירים ומבוגרים יוצאים לחופשות שכאלה, בין אם זה מתוך רצון להיענות לאתגר הטמון בכך, ובין אם זה מתוך רצון לחוות דבר אחר לגמרי, שונה ומיוחד.

 

מן הסתם, יציאה לחופשת סקי מחייבת לא מעט הכנות. בין אם זה הזמנת מקום באתר, דבר שיכול לא פשוט מאחר וטווח הזמן הוא לא ארוך ובדרך כלל יש ביקוש גבוה, הזמנת כרטיסי טיסה, השכרת רכב, רכישת ציוד סקי ועוד. אחד הדברים המהותיים ביותר שצריך לעשות לפני שיוצאים לחופשה זה ביטוח נסיעות.

 

בכל יציאה מהארץ אנחנו צריכים שיהיה לנו ביטוח נסיעות לחו״ל, אך במקרה של חופשת סקי זה הרבה יותר חשוב, ולא רק זה, מדובר בפוליסת ביטוח שונה מאשר פוליסה רגילה. בגלל מאפייני של החופשה כמובן.

 

בחלק הבא של המאמר אנחנו נסביר את ההבדל בין פוליסת ביטוח נסיעות לחו״ל רגילה לבין פוליסה שיש לבצע בחופשת סקי, ומה צריך לשים לב כשרוכשים פוליסה כזו. חשוב לומר, ייתכן מאוד שעלות הפוליסה לא תהיה נמוכה, אך ביחס לעלויות הטיפולים שנידרש לשלם, במידה ויקרה לנו משהו, אז מן הסתם הרבה יותר משתלם לשלם על פוליסה, גם אם לא נעשה בה שימוש. רמת הסיכון עולה בחופשת סקי, לא משנה אם אנחנו גולשים מנוסים ובווודאי אם אנחנו גולשים חובבים.

 

ההבדל בין פוליסה רגילה לפוליסת נסיעות לחופשת סקי

 

פוליסת ביטוח נסיעות רגילה בנויה על שני חלקים, אחד מתעסק בהחזרים על טיפולים רפואיים, שני מתעסק בכל מה שקשור לאובדן או גניבה של רכוש. הסכומים הם קבועים פחות או יותר, וכן המאפיינים של הפוליסה הם די פשוטים ונועדו לאפשר למבוטח לקבל החזר על טיפולים במקרה של מחלה, פציעה, חבלה או כל דבר אחר, ברמה סבירה בהתאם לסוג החופשה.

 

לעומת זאת, ביטוח נסיעות לחו״ל שמיועד לחופשות סקי, מוגדר כביטוח שכולל פעילויות ספורט אקסטרים, מה שמעלה אומנם את סכום הפוליסה (מתוך הנחה שרמת הסיכון שהמבוטח לוקח היא גבוהה יותר), מצד שני, הפוליסה גם כוללת מאפיינים שלא בהכרח קיימים בפוליסה רגילה, ניתוחים, טיפולים, בדיקות שלא קיימות בפוליסה בסיסית, הטסה אם צריך ועוד. צריך לומר שגם בחלק של אובדן או גניבת רכוש, אזי שמדובר על השתתפות גבוהה יותר של חברת הביטוח.

 

כשאנחנו רוכשים פוליסת ביטוח נסיעות לצורך חופשת סקי, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהפוליסה כוללת את כל שלבי התהליך, כל שלבי הטיפול מהתחלה עד הסוף, בשביל שעל כל חלק נוכל לקבל החזר כספי.