מתכננים חופשת סקי? כבר אין צורך בחרמונית וגרבי צמר מתקופת הצבא. תעשיית הטקסטיל התפתחה בשנים האחרונות וביגוד הגלישה והסנובורד הפכו לקלים, נוחים, אטומים ומחמים מתמיד.

 חובבי הספורט הלבן מתלבטים ברגעים אלו ממש בבחירת האתר המושלם לבלות בו את חופשת הסקי הבאה שלהם. לא באמת משנה מה היעד הנבחר ולכמה זמן תצאו, צריך לזכור שמדובר בספורט חורפי. ונכון שנהוג לחשוב על ספורט כעל פעילות מחממת, אך כאשר מדובר על סקי, עדיין קר מאוד ויש חשיבות ללבוש מתאים.

פעילות הגלישה משלבת מאמץ ומנוחה לסירוגין בתנאי קור, לכן שיטת הלבוש המומלצת כוללת שלוש שכבות, שלכל אחת מהן תפקיד ייעודי אחר. השכבה הראשונה, צמודה לגוף, ומטרתה לנדף זיעה ולשמור אתכם יבשים. השכבה השנייה תפקידה לספק בידוד וחימום ותפקידה של השכבה השלישית לספק הגנה מפני שלג, רטיבות ורוח. במאמר זה נעסוק בשכבה השלישית בחירת מעיל סקי.

סוגי מעילי סקי?
 

 קיימים שני סוגים עיקריים של מעילי סקי. מעיל תלת-שכבתי (Tri Climate). מעיל זה מורכב משכבה חיצונית עמידה לרטיבות ורוח, משכבה שניה מחממת, העשויה בדרך כלל מפליז, צמר או בד סינטטי מבודד אחר. מעילים תלת-שכבתיים כוללים שכבה נוספת הניתנת להפרדה מהמעיל עצמו, המספקת חימום נוסף במידת הצורך. סוג השני של מעילי הסקי, הוא ה"של" (Shell). מעילי Shell נועדו להגנה מפני רוח ורטיבות. מעילים אלו נחשבים יחסית מאווררים. מעילים אלו מתאימים לגולשי סקי שפחות סובלים מקור, וחום גופם נשאר יציב גם בסביבה מושלגת. מעבר לכך, תמיד ניתן ללבוש שכבות נוספות בלי קשר למעיל עצמו, כך שיהיו כאלו שיסתפקו במעיל ה"של" על גבי שכבות של ביגוד מחמם.

למה חשוב להתייחס בבחירת מעיל סקי?

רמת העמידות של המעיל למים-  בדרך כלל מ-5,000 מ״מ למעילים עם אטימות נמוכה ועד 35,000 מ״מ למעילים עם אטימות גבוהה מאוד.

סוג התפרים-  חשוב לבדוק כי התפרים במעיל מולחמים והעבודה טובה. במעילים הטובים בשוק התפרים מולחמים יחד עם הבד בחום, ומודבקים בחומרים אטומים ומטופלים בחומר הידרופובי. במעילים היקרים יותר, תוספת הדבק תהיה בכל התפרים הקיימים ואילו בזולים יותר, תוספת זו תהיה חלקית.

אוורור-  לצד העובדה שאף אחד לא רוצה לעשות סקי עם בגדים רטובים מהשלג, אף אחד גם לא רוצה בגדים רטובים מזיעה הנובעת מהמאמץ של הסקי. יכולת נידוף זיעה גבוהה (5000 מ"ל ב-24 שעות). מעיל סקי עשוי בדרך כלל מסיבי ניילון דחוסים או פוליאסטר. חלק פנימי רך ועמיד בפני מים וחלק חיצוני אטום למים. ככל שהבד נושם יותר כך גם עולה המחיר.

כיסים-  אחד האלמנטים החשובים במעיל סקי הוא הכיסים. כל מעיל סקי כולל מספר כיסים בסיסיים (כמו למשל כיסים קדמיים לידיים) וגם כאלה שאינם חובה, אך יתרמו רבות לנוחיותכם בעת הגלישה. בחלק מהמעילים ניתן למצוא כיס צדדי בשרוול, לסקי-פס האלקטרוני, שמאפשר לכם להשאיר את האצבעות בתוך הכפפות ולהעביר באלגנטיות את השרוול ליד קורא הכרטיסים.

נוחות- כאשר אתם בוחרים מעיל סקי, ודאו כי אתם יכולים ללבוש תחתיו בנוחות חולצה תרמית, פליז ושכבות נוספות. חשוב שהמעיל יהיה נוח ויאפשר תנועה חופשית.

חצאית שלג- מעיל בלי חצאית שלג (רצועה אלסטית בתחתית המעיל מתהדקת סביב הגוף ומונעת כניסת שלג במקרה של נפילה) לא מתאים לגלישת סקי וזו תוספת חובה למעיל.