כשהחורף מעבר לפינה ואירופה לאט לאט עומדת להפוך למושלגת יותר, כולנו מתחילים לתכנן את חופשת הסקי הבאה שלנו. אז רגע לפני שאתם מזמינים טיסה, בוחרים הר ומכניסים את כל הדברים הכי מחממים שלכם למזוודה, הנה רשימת ציוד שהיא בגדר חובה!

ביגוד תרמי

ביגוד תרמי בעל בידוד איכותי יכול לעשות את ההבדל בין עוד חופשת סקי לבין חופשת סקי מושלמת. החל מגופיה ארוכה אשר מונעת כניסה של קור, דרך מכנסיים אטומות ועד לחולצה מחממת, ישראלים רבים לא יוצאים מהבקתה שלהם בלי להתלבש בכמה שכבות הגנה. שכבת הביגוד התרמי היא ללא ספק הראשונה והחשובה שבהן.

מעילי סקי

מעילי סקי הם עוד ציוד חובה שכדאי לכם לשכור או לרכוש לפני הטיסה. מדובר בפריט שמאפשר לכם להיות בשלג למשך שעות ארוכות ומספק חציצה איכותית בין החוץ לפנים. הלוק שלו גרם לכמה חברות מובילות לאמץ קולקציות מיוחדות. שווה לזכור שגם המדידות צריכות להיעשות בנוחות וללא לחץ ולכן שווה לסגור את הפינה הזו בארץ.

משקפי סקי

למרות שבחורף אנו לא רואים את קרני השמש, הן קיימות וחוזרות אלינו דרך ההשתקפות שלהן בשלג. לכן, חשוב לבחור במשקפי סקי אשר מספקים מעטפת של הגנה לעיניים שלכם ולא להסתפק במשקפי השמש אשר מתאימים לשמש הישראלית. צריך לשים לב שאין כניסה של קרן שמש מכל זווית ולכן גם כאן יש צורך בהתאמה אישית לפני הרכישה.

גרביים

גרביים איכותיים הם לא רק אקססורי אלא גם פריט אשר יגן על כפות הרגליים שלכם מפני כוויות קור. לכן, חשוב לשים לב להרכב החומרים של הגרביים ולהעדיף כאלו אשר מונעות זיעה ועוזרות לכף הרגל לשמור על טמפרטורה אופטימלית מתחת למגפיים. אין צורך לרכוש המון גרביים אבל בהחלט להקפיד על מידה, סוג והתאמה לדרגת הקור שבאזור.

מגפיים

בין אם תרצו לעשות סנואו בורד או שתעדיפו מגלשיים, חשוב שתצטיידו במגפיים שמתאימות לאקלים הקר שאליו אתם נוסעים. שימו לב שכאן אנו מדברים על מגפי הסקי אולם יש צורך להביא גם זוג מגפיים לזמן התה ולמסיבות הלילה שקורות כאשר מתחיל להחשיך. בקיצור, אל תחסכו בנעליים ובמגפיים שאיתם אתם באים לגלוש.

איזה מותגים כדאי לקנות?

באופן עקרוני יש מותגים ייעודיים לכל ענף אולם יש כמה מותגים אשר חולשים גם על אספקט זה. ציוד חורפי כמו מעילים של  Under Armor עשוי להעניק לכם פתרון של בגזרת הביגוד והלייף סטייל אולם אין לפסול מותגים שווים אחרים. כמובן, שהעניין הסופי מושפע מהתקציב העומד לרשותכם למידת הפעמים שתשתמשו בציוד זה (כלומר כמה פעמים תצאו לחופשות סקי במהלך חייכם). כמו תמיד, כדאי להיות ריאלים וכנים עם עצמכם ולא להיקלע להוצאות מיותרות אשר יאפילו על ההנאה שלכם מהחופשה.