כללים ראשונים בקניית ציוד:
או-קיי גלשת פעם או פעמים עם ציוד של חבר או ציוד מושכר ועכשיו אתה מכור,
מכוון שאין חכם כבעל נסיון אז הרשה לי לעזור ולחסוך לך גם עוגמת נפש וגם הרבה כסף.

הדבר הראשון הוא להגדיר מראש את "חומרת המחלה". דהינו כמה ימי גלישה בשנה את\ה מתכוננים לגלוש ואיפה.

אם כמה ימים בלבד בחרמון ורק בימי שמש אז בטח שאין סיבה לרכוש ציוד יקר ואפשר להסתפק בביגוד סנובורד דק וקל ברמת אטימות בסיסית, קרש רך ופשוט, בינדיגס בינונים ונעלים טובות.
חשוב לדעת - החרמון ביום שמש חמים ונעים לא יאתגר את הביגוד יותר מדי ,חשוב שיהיה לגולש נוח עם הציוד ובעצם ההישג הגדול הוא בכך שאין צורך להשכיר ציוד.

אלה מכם שחושבים גם על לגלוש בחו"ל כדאי שיקחו בחשבון את תנאי מז"א הלא צפויים, טמפ' נמוכות מאד ותנאי שלג שונים לחלוטין מהמצוי בארץ.
גם כאן ניתן לגלוש עם ציוד פשוט יחסית אך אלה שירצו להשתפר ולגלוש מהר במסלולים יגלו שהציוד הבסיסי שהיה טוב בארץ רועד ומקפץ ולא מאפשר השתפרות משמעותית בגלישה.

גם הביגוד עלול שלא לספק את הסחורה ובתנאים קצת רטובים תסימו את היום מוקדם מהצפוי. גולש אשר נוסע לחו"ל כל שנה וגולש יותר מ-10 ימים בעונה מוטב כי יחשוב קדימה לפחות בתחום הביגוד אשר אין לו קשר לרמת הגלישה שלך אלה לחשיפה שלך מול גנרל חורף, כדאי להשקיע פעם אחת יותר כבר בקניית הסט הראשון מאשר לקנות פעמים מאחר יותר.
ביגוד טוב יאפשר גלישה בכל מז"א וגם בימים חמים לא תחזור לאוטו\חדר עם תחת רטוב. בעניין הזה אני ממליץ על ביגוד דק וקל ברמת אטימות גבוהה. ביום קר נלבש שכבת חימום נוספת מלמטה ובחרמון נגלוש עם חולצת טי מתחת למעיל ונפתח את כל האוורורים.

מי שכבר החליט שהוא גולש כמה שיותר נאמר 20 ימים ויותר בעונה מטבע הדברים יתקדם בגלישתו מהר מאד כאן כבר יש חשיבות לא רק לביגוד אלה גם לקרש\ביינדינגס\נעלים.
קודם כל גולש טוב גולש מהר וחזק יותר זה מחייב חבילה כוללת איכותית יותר, לציוד יש בלאי וציוד טוב עמיד יותר בהרבה ושומר על ביצועיו גם אחרי כמה שנות גלישה.

בעניין הביגוד, מכוון שהוכרזת "חולה" וככל הנראה תנסה לגלוש בכל מזג אוויר וכו כדאי שיהיה לך את הביגוד הכי הכי שיש, זה מעט יקר יותר - אבל לא בהרבה אבל שווה.

כדאי גם לזכור שסנובורד הוא ספורט מסוכן מאד וחבל להפסיד את החופשה בגלל איזה נפילה מטופשת - אז חבר, תקנה קסדה, מכנסי מגן וכו.
זו קנייה חד פעמית לכל החיים תרתי משמע.

לסיכום,
מעבר למימדים גופניים, משקל ומידת נעלייך, הכללים הם:
כלל מס 1 = חומרת ה"מחלה".
כלל מס 2 = איפה גולשים,סיגנון ורמת גלישה.
כלל מס 3 = תקציב.
וכעיקרון ובכל מקרה כדאי שהכפפות המכנס והנעליים יהיו טובים מאד כיוון שהם נוגעים בשלג כל הזמן ואסור שירטבו.

וטיפ אחרון-בעולם לכל המותגים מוצר דומה למתחרה במחיר זהה,למותג רציני עשרות דגמים מציוד למתחיל עד למתקדם.
רק בישראל בה כל חנות היא לרוב יבואנית בלעדית של הציוד אותו היא מוכרת יתכנו הבדלי מחירים בין המותגים,לכן חשוב להשוות את מחיר המוצר אותו אהבתם {מותג,דגם,שנתון}למחירו בעולם ולוודא כי המחיר הוגן.
אומנם ציוד סנובורד או סקי הוא לא " מוצר בסיסי" אבל באמת שאין סיבה שיעלה יקר יותר ממחירו בחו"ל.