קמבר? רוקר? TBT או פלאט? אין כאן נכון או לא נכון. יש כאן רק עניין של התאמה אישית אליך, והבנת הצרכים שלך כגולש והתאמת הבורד אליהם.

 

גם מי שלא אוהב חורף או קור חייב להודות ששלג זה אחד המשקעים המרשימים ביותר, הוא נופל בעדינות מהשמים, מכסה את ההרים בשכבה לבנה ונקייה. שלג הוא אבן היסוד של אחד מענפי הספורט הקיימים- הסנובורד.

סנובורד הוא אחד מענפי הסקי הפופולריים ביותר. גולשי הסנובורד מהווים כשליש מכלל הגולשים. סנובורד דורש פחות לימוד גלישה אך יותר שעות אימון, לעומת סקי שם יש יותר שלבי לימוד, אך שפת הגלישה ברורה ופשוטה יותר. 

הציוד המשפיע ביותר על רמת הגלישה שלך  הוא הבורד (קרש), וישנה חשיבות בבחירה נכונה והתאמה ראויה של הקרש לסגנון והיעדים שלכם כגולשים.

 

במאמר זה נביא את ההבדלים וההיתרונות של הבורדים הקיימים כך שתוכלו לבחור את האחד שמתאים בדיוק עבורכם.

 

בורדים בנויים משלושה חלקים, (tail, nose, tip). החלק האמצעי שבניהם, ה- tail וה- nose תמיד קעורים כלפי מעלה זאת כדי לאפשר גלישה חלקה על כל סוגי השלג בין אם גולשים קדימה או אחורה.

חלקו האמצעי של הבורד הוא זה שקובע אם הבורד הוא קמבר, TBT,רוקר או פלאט (כיום ישנם שילובים של כל השלושה).

 

מה זה קמבר?

כאשר מניחים בורד סטנדרטי על הרצפה, הרווח שיווצר במרכזו בינו לבין הרצפה הוא קמבר. על הקימור הזה נמצא רוב משקל הגוף, ועליו מפעילים את רוב האנרגיה בזמן הגלישה על מנת ליצור את הסיבוב בשלג, או כדי לבצע "אולי" (ollie)- לקפוץ.
-תצורה זאת מומלצת לגולשים טובים בלבד.

והוא מעצם צורתו מעביר את רוב האנרגיה לקצוות הקרש יותר מאשר למרכזו. בורד קמבר מצטיין יותר בתנאי שלג קשים (קרח, שלג דחוס מאד וכו). ונותן עוצמה בפניות ושליטה גבוהה. לדוגמה גולשי מירוץ וגולשי פארק פריסטייל ברמה גבוהה יעדיפו בורד קמבר.

 

מה זה רוקר?

עיצוב שהחל את דרכו בתרועה גדולה ומאז התפתח בעשור האחרון. החלק האמצעי שבין ה- tail ל- nose מכופף כלפי מעלה הפעם כאשר תניחו את הבורד על הרצפה רק מרכז הבורד יגע בה. המשמעות היא שאין צורך להילחם כנגד הקמבר על מנת להציף את הnose מעל השלג. הרוקר מאפשר לגולש להיכנס לפניות ולשחק איתו בצורה קלה וזמינה הרבה יותר מבורד הקמבר אך מצד שני נותן פחות שטח פנים ומגע בתנאי שלג קשים, מה שאומר פחות אחיזה וכמובן פחות יציבות בהמירות גבוה וחוסר ריבאונד =דהיינו בורד ספוגי בתחושתו.
מתאים בעיקר למתחילים או גלישת פאוודר בלבד.

 

מה זה פלאט?

פלאט בייס- אין קמבר כלל. הפלאט הוא שילוב בין השניים, אם מניחים את הבורד על הרצפה כל החלק האמצעי יגע בה. פיזור המשקל על גבי הקרש אחיד לחלוטין. אין צורך להפעיל אנרגיה "מיותרת" על הקמבר כדי לקבל פופ, אך מצד שני הבורד הרבה פחות אגרסיבי.
מתאים במיוחד לגולש ברמה בינונית שאוהב הכל מהכל.

 

קאמ-אווט-רוקר  מה זה?

שילוב של שני העקרונות, הישן והחדש. המטרה להביא את האחיזה ,ה"פופ" ויכולת הפנייה של הקמבר ביחד עם קלות התמרון ויכולת הציפה של הרוקר. בצורה הזו הבורד מעוצב בצורת קמבר מביינד לביינד בלבד מלבד הnose המאופיין בכיפוף כלפי מעלה כמו ברוקר.
לעיצוב זה יכולת ריבאונד גבוה והוא מתאים לגולש ברמה בינונית עד גבוהה מאד.
TRIPEL-BASE ?
עיצוב מהפכני וחדש בו הבורד כולו מעוצב כ"קאמבר" והרוק הוא לרוחב הבורד עם דפנות מורמות מהשלג בצורה חריפה.
שומר על כל יתרונות הקאמבר ועם זאת-
מהיר יותר בקו ישר.
סלחן יותר בכל מצב.
מעבר מסכין לסכין מהיר וקל.
צף בפאוודר כמו מלך.
מומלץ לגולש בכל רמה וסגנון.