כאשר חושבים על סקי, מיד עולים על הדעת אתרי הסקי המפורסמים של שוויץ, של איטליה או של צרפת. אך מסתבר שיש לא מעט אטרקציות סקי גם באיסלנד הרחוקה. אם אתם חובבי סקי של ממש וכבר חרשתם את מסלולי הסקי האיטלקיים, הצרפתיים או האוסטריים, או שאתם פשוט רוצים לשלב בין טיול בארץ מיוחדת לבין סקי שונה מכל מה שהכרתם, אתם מוזמנים ליהנות מהסקירה הבאה.

הרבה סקי באיסלנד

על מנת להבין עד כמה סצנת הסקי באיסלנד מפותחת, נזכיר תחילה כי מדובר במדינה בעל מספר אזרחים מצומצם מאוד. עם זאת, קיימים בה כיום עשרות מדרונות ומסלולי סקי ברמות שונות. איסלנד למטייל (ראו כאן) מציעה אתרים שחלקם מגיעים לגבהים של קילומטר בקירוב (נכון, 1000 מטרים לגובה) ואתרים שכוללים מגוון רחב של מסלולים, לכל רמה וגיל.

אתר הסקי Bláfjöll

אתר זה נחשב על פי רוב למפותח ולאיכותי ביותר מבין אטרקציות הסקי במדינה. הוא מתאים לסקי ולסנובורד, מגיע לגובה של מאות מטרים ויש בו מעל 10 מעליות סקי וכ-15 קילומטר של מסלולים. האתר, הכולל מלון איכותי, נמצא לא רחוק מרייקיאבק, העיר המרכזית ובירת המדינה. אין בו מסלולים בדרגת הקושי הגבוהה ביותר, אך בהחלט ישנם מסלולים בדרגת קושי קלה עד בינונית. ראוי לציון כי האתר פתוח יום ולילה והנוף הנשקף ממנו שונה מזה שאפשר לגלות בכל אתר סקי בעולם. אוקיינוס עצום וסביבה געשית מהווים חלק מהחוויה.

אתר הסקי Hlíðarfjall – Akureyri

אם אתם מחפשים אתר שלצד מסלולי סקי קלים ובינוניים כולל גם מסלולים מאתגרים מאוד (מסלולים שחורים), תוכלו לפנות לאתר הצפוני יותר, Akureyri. במקום קרוב ל-15 קילומטרים של מסלולים, חלקם מגיעים לגובה של אלף מטרים ואחרים נמוכים מזה. במקום מתקיימת פעילות סנובורד לצד גלישת סקי והמלון הנאה נמצא קילומטרים ספורים מהאתר, בעיר Akureyri.

אתר הסקי   Skálafell

אתר זה סמוך גם הוא לבירה, אולם הוא קטן יותר וצנוע משני הקודמים שהצגנו. הוא מתאים מאוד לגולשים מתחילים או ברמה בינונית והנגישות אליו הוא אחת מהנקודות הראויות ביותר לציון לגביו.

אתר הסקי Oddsskarð

האתר שוכן סמוך לעיירה ציורית מקסימה ויש המשווים אותו לאתרים אלפיניים מפורסמים. הוא סמוך לפיורדים מרכזיים, מה שמקנה נוף ייחודי ומרהיב במיוחד.

מה חשוב לדעת על אטרקציות הסקי באיסלנד

לא הצגנו כאן את כל האתרים במדינה, אלא את העיקריים שבהם ונוסיף עוד כמה עובדות חשובות.

  1. האתרים נפתחים כאשר מזג האוויר מאפשר זאת. מומלץ להגיע לאתר לאחר שביררתם בבית המלון כי הוא פתוח באותו היום.
  2. במרבית אתרי הסקי תוכלו להגיע ישר מהמלון, בעזרת שאטלים (הסעות). הביאו בחשבון שבחלק מהאתרים השאטלים עושים סיבוב בין כמה עיירות סמוכות.
  3. מידע נוסף אפשר למצוא באתרי האינטרנט של מלונות הסקי ושל האתרים שציינו.