אנשים רבים החליטו לאחרונה, בפעם הראשונה בחייהם, לנסוע לחופשת סקי באחד מאתרי הסקי הפופולאריים באירופה. מכיוון שזו להם הפעם הראשונה, סביר להניח שהם לא יגלו יותר מדי הבנה ובקיאות בתחום בגדי סקי. אז אם אתם מתכננים את חופשת הסקי הבאה שלכם ומתלבטים איזה לבוש לשכור או לרכוש, הנה 5 טיפים לבחירת ביגוד סקי. אך בראש ובראשונה, נסביר מהם בגדי סקי.

מהם בגדי סקי?

סקי הוא ענף ספורט דינאמי ביותר המצריך מאמץ גופני. עם זאת, עצם הפעילות מכתיבה שהיא תתקיים באקלים קפוא. מכאן, שגם בשעת המאמץ וגם כאשר יוצאים להפסקה, חשוב לאזן בין איבוד החום וההזעה בעת הפעילות המאומצת לבין הצורך לשמור על טמפרטורת גוף יציבה בתנאי האקלים שבחוץ. אם תגיעו לבושים במספר שכבות עבות של ביגוד חם, גם אז תוכלו לגלוש, אולם כיום חנויות הספורט והגלישה מציעות לגולשים בגדי סקי ייעודיים שאינם עבים כתנאי הכרחי. בכל סוג של פעילות מאומצת, גם אם היא מבוצעת באקלים קר, לגוף האדם ישנה נטייה לייצר עודפים של זיעה. בגדי סקי אמורים לנדף אותם כמה שיותר מהר. בנוסף, על הביגוד להיות אלסטי ונוח ולא להגביל את תנועתו של הגולש.

טיפ 1 – קניית מערכת לבוש


כאשר מדברים על מערכת לבוש, הכוונה היא לחליפת סקי הכוללת שני פריטי לבוש עיקריים: מעיל גולש ומכנסי סקי. באותה המידה, אפשר לרכוש סרבל שחלקו התחתון מחובר לעליון. מה עדיף? ובכן, אין כאן המלצה גורפת – תלוי כיצד מרגישים בתוך הבגד. ככלל, הנטייה היא להמליץ לרכוש מעיל בנפרד ומכנסיים בנפרד, על מנת שניתן יהיה לשלב ביניהם לפרטי לבוש אחרים.

טיפ 2 – בדים מתאימים

בגדי סקי מיוצרים מבדים מיוחדים. חשוב להבין שהבגד אותו אתם רוכשים חייב להיות עד כמה שיותר אוורירי ולאפשר תנועה חופשית מצד אחד, ומן הצד השני עליו למלא עוד פונקציה – להגן על בגדי הגולשים מפני רטיבות. בגדי סקי העשויים מבד מיקרופייבר הם בין הפופולאריים ביותר, הם פרקטיים ונחשבים לבעלי רמת בידוד גבוהה.

טיפ 3 – איזה מעיל לקנות?


תחום מעילי הסקי נמצא בשיא פריחתו: כיום ניתן למצוא מעילי סקי בשלל סגנונות, אורכים וצבעים, השמיים הם הגבול והמחיר הוא בהתאם. ישנם מעילים ספורטיביים יותר, אשר גזרתם קצרה, וישנם מעילים ארוכים יותר, מן הסתם הם יעילים כאשר מתעורר הצורך להתמודד עם מזג אוויר מושלג וקר. עם זאת, המעילים בעלי הגזרה הקצרה תמיד יהיו נוחים יותר ולא יגבילו את התנועה.

טיפ 4 – אילו מכנסיים לקנות?


קיימים מספר סוגים עיקריים של מכנסי סקי: ישנם מכנסיים ללא קרסוליות, מכנסיים עם קרסוליות ומכנסיים בצורת סרבל. כן חשוב לרכוש מכנסיים עם קרסוליות שמונעות לשלג לחדור מבעד לנעליים ולמכנסיים. אפשר גם להוסיף למכנסיים שלייקעס על מנת שהם לא יגלשו כלפי מטה במהלך הפעילות הספורטיבית.

טיפ 5 – כמה שיותר כיסים – כך יותר טוב

תמיד רצוי לרכוש בגדי סקי עם כמה שיותר כיסים, בסופו של דבר הם מוכיחים עצמם כפונקציונאליים. בתוך הכיסים ניתן לאחסן את הסקי פס, חלק מציוד השלג כמו משקפיים, מקום לכפפות ואפילו אוכל ושתייה.