גם מי שפחות מתחבר לחורף ותחושת הקור חייב להודות כי שלג הוא אחד המשקעים המרשימים ביותר, הוא נופל באלגנטיות מהשמים, מכסה את ההרים בשכבה לבנה ונקייה. שלג הוא אבן היסוד של אחד מענפי ספורט החורף -הסנובורד.

 

סנובורד הוא תת-ענף של ענף הסקי. גולשי הסנובורד מהווים כשליש מכלל הגולשים. סנובורד הינו אמצעי החלקה על השלג המאפשר לגלוש במדרונות מושלגים באמצעות קרש המחובר לרגליו של הגולש. ספורט הסנובורד דורש פחות לימוד גלישה ומצד שני יותר שעות אימון, לעומת סקי שם יש יותר שלבי לימוד, אך שפת הגלישה ברורה ופשוטה יותר. הסנובורד הוא ספורט צעיר השואב את השראתו מהסקייטבורד וגלישת גלים, אין בו חוקים ברורים - הכל מותר והדגש הוא על תרגילים והרבה סטייל.

 

הגלישה בסנובורד היא על גבי קרש (בורד), הקרש בנוי מלוח קשיח המשמש כאמצעי להחלקה עליו עומד הגולש ומאפשר לו לגלוש במורד המדרון המושלג.

הבורד (קרש) הוא הציוד החשוב בסונובורד, וקיימת חשיבות בבחירה נכונה והתאמה ראויה של הקרש לסגנון והיעדים שלכם כגולשים. במאמר זה נביא את הסוגים וההבדלים בין הבורדים הקיימים כך שתוכלו לבחור את האחד שמתאים בדיוק עבורכם.

 

בבחירת הבורד צריכים להילקח בחשבון מספר דברים:

  • סגנון הגלישה FreeStyle, FreeRide, Racing
  • אורך הבורד (תלוי בגובה ובמשקל הגולש)
  • רוחב הבורד
  • גמישות הבורד
  • מחיר

הבורד בנוי משלושה חלקים, (tail, nose, tip). החלק האמצעי שבניהם, ה- tail וה- nose תמיד קעורים כלפי מעלה זאת כדי לאפשר גלישה חלקה על כל סוגי השלג בין אם גולשים קדימה או אחורה. חלקו האמצעי של הבורד הוא זה שקובע אם הבורד הוא קמבר, רוקר או פלאט (כיום ישנם שילובים של כל השלושה).

 

קאמבר: קאמבר הינה שיטת היצור המקורית של קרשי סנובורד.  לסנובורד מסוג קאמבר יש קשת במרכז שנהיית שטוחה כאשר עומדים על הבורד, וזה מפעיל את רוב הלחץ על קצוות הבורד ומעביר לשם את החיכוך עם השלג. בורד קמבר מצטיין יותר בתנאי שלג קשים (קרח, שלג דחוס מאד וכו). ונותן עוצמה בפניות ושליטה גבוהה. לדוגמה גולשי מירוץ וגולשי פארק פריסטייל ברמה גבוהה יעדיפו בורד קמבר.

 

רוקר: שיטת יצור חדשה יחסית שהתפתחה ותפסה תאוצה רבה בעשור האחרון. שמו של פרופיל רוקר לקוח מהמילה Rocking Chair כי הוא מזכיר בצורתו כסא נדנדה. החלק האמצעי שבין ה- tail ל- nose מכופף כלפי מעלה, כאשר תניחו את הבורד על הרצפה רק מרכז הבורד יגע בה. רוקר נחשב לפרופיל סלחני שמתאים לגולשים מתחילים, אבל לא רק. לרוקר יש פחות מגע עם הקרקע בנחיתות ובהעברות משקל מרגל לרגל, ולכן הוא פחות טוב לביצוע טריקים .הרוקר מאפשר לגולש להיכנס לפניות ולשחק איתו בצורה קלה וזמינה יותר מבורד הקמבר אך מצד שני נותן פחות שטח פנים ומגע בתנאי שלג קשים, מה שגם אומר פחות אחיזה.

 

פלאט: שמו של הבורד  לקוח מהמילה Flat באנגלית, כלומר, שטוח. זה פרופיל מצויין שנותן שטח פנים גדול על השלג מאפשר יציבות וצבירת מהירות. הפלאט הוא השילוב בין השניים ובו כל החלק האמצעי של הסנובורד ישר בלי קימורים כלפי מעלה או מטה כך שאם מניחים את הסנובורד על הריצפה, כל החלק האמצעי יגע בה. פיזור המשקל על גבי הקרש אחיד לחלוטין. אין צורך להפעיל אנרגיה "מיותרת" על הקמבר כדי לקבל פופ, אך מצד שני הבורד הרבה פחות אגרסיבי. בורד פלאט מתאים לכל רמות הגלישה ממתחילים ועד מתקדמים.